Kongsi Info & Pengalaman, Jual yang Baru dan Terpakai, Servis Pembelian
(Servis Shopping Online & Beli Barangan dari Luar Negara)
Diuruskan oleh: Original Elmy Trading (No. Pendaftaran Perniagaan: 002186458-H)

Saturday, January 12, 2013

Unbranded Jeans - Jeans 'Premium' Tanpa Brand

Hello,
I a
m made out of raw selvedge denim. Yeah, that's right. I've never even taken bath. If you wear me hard and don't wash me for several months, I will become a beautiful and personalized jean.

Hooray! 
Love,
-Jeans 




Satu brand jeans (kalau mereka mahu dipanggil brand) yang dinamakan 'Unbranded' (tiada brand) telah berada di pasaran dengan objektif hanya nak fokus pada raw denim itu semata-mata tanpa terpengaruh dengan unsur-unsur lain yang berupa proses wash, hiasan, kempen iklan, populariti dan selebriti. Kenapa sedemikian? Kerana mereka percaya semua benda tak penting itulah yang menyebabkan harga jeans jadi bertambah mahal. So maknanya, mereka hanya mahukan pengguna jeans keluarkan duit semata-mata untuk beli produk dan kualitinya sahaja, bukannya sebab beli branding.




Memang terbukti pendekatan mereka ni menyebabkan harga Unbranded jeans jauh lebih murah berbanding brand-brand premium raw denim yang sedia ada. Sebagai contoh, Unbranded Heavyweight Selvedge Jeans 21oz hanya dijual dengan harga USD98, berbanding USD360 untuk jeans Iron Heart 634S 21oz Straight Selvedge. Beza sangat tu harganya! Aku yakin kalau ada orang yang tak kisah sangat dengan branding, mesti bercita-cita nak angkat jeans ni! Kepala kain pulak tu!

Menurut cerita yang aku baca kat website-website lain, jeans Unbranded ni telah diasaskan oleh orang sama di sebalik brand Naked & Famous. Kalau Naked & Famous biasanya Made in Canada dan diperbuat daripada denim yang berasal dari Jepun, Unbranded jeans ni pulak setahu aku biasanya Made in Macau. Ye, mesti ada yang pandang lekeh terus jeans ni bila tau asalnya cuma Made in Macau. Tapi jangan lupa, brand A.P.C yang berasal dari France tu pun biasanya Made in Macau > Harga A.P.C Jeans? USD 1xx. Hehehe.. Ini sama je macam pandangan sesetengah pihak bila aku cakap ada Levi's Made in China. Hehehe... Tapi kenapa diorang pilih Macau bukannya Canada, USA, Jepun atau Itali? Itu mungkin salah satu lagi strategi untuk membolehkan Unbranded kurangkan lagi harga jeans mereka > iyelah, cheap labour ko!

Lain-lain? Patch / pai kulit Unbranded memang tak ada tulis apa-apa, tak ada sebarang logo > bersesuaian dengan namanya Unbranded! Buttonfly pun kosong jugak, togel + bogel takde tulisan. Tapi yang pasti, Unbranded gunakan denim kepala kain yang ditenun gunakan mesin shuttle looms.




Berkenaan Unbranded Heavyweight Selvedge Denim 21oz in Indigo tu, mereka ada keluarkan dalam tiga varian iaitu Straight Leg (Model UB321), Tapered Leg (Model UB221) dan Skinny Leg (Model UB121). Selain tu ada jugak model lain contohnya:

> Unbranded "Straight Leg" 14.5oz Selvedge in Indigo (Model UB301)
> Unbranded "Tapered Leg" 14.5oz Selvedge in Gray (Model UB206)
> Unbranded "Tapered Leg" 14.5oz Selvedge in Indigo (Model UB201) 
> Unbranded "Tapered Leg" 14.5oz Selvedge in Black (Model UB204)
> Unbranded "Skinny Leg" 14.5oz Selvedge in Indigo (Model UB101)
> Unbranded "Skinny Leg" 14.5oz Selvedge in Black (Model UB104)
> Unbranded "Skinny Leg" 13oz Selvedge Chino in Navy (Model UB108) ~ Bukan jeans
> Unbranded "Skinny Leg" 13oz Selvedge Chino in Beige (Model UB107) ~ Bukan jeans


So, sesiapa yang ada terasa nak pakai jeans Unbranded tapi tak pasti mana nak beli, 5kosong1 ada sediakan khidmat untuk beli jeans ni (tak semua model kat atas available, kena check dahulu). Tapi kena ingatlah, harga jeans memang mungkin setakat USD 98 (model 21oz) atau USD 80-90 (untuk model yang lain), tapi janganlah lupa shipping kos ke Malaysia tu yang biasanya dalam USD 25-USD 35. Sila ambil kira dalam bajet anda juga! Hehehe... 

Untuk pembelian / pertanyaan, silalah email ke info.5kosong1[at]yahoo.com atau SMS / WhatsApp sahaja ke O12-7944748 atau boleh hantar message kat Facebook 5kosong1. Aku akan check availability dan bagi quotation.

P/S: Kalau sms tu tak berbalas, maknanya aku tak ada kat darat, so nombor pun jadi tak aktif. Kalau tak ada respond, silalah email atau hantar Facebook message.Terima kasih... 

FB pages: Facebook 5kosong1 @ Lima Kosong Satu
FB fan pages (Like!!!) : 5kosong1
Email: info.5kosong1[at]yahoo.com 
SMS: O12-7944748 

3 comments:

  1. tolong cadangkan i satu jeans?nak beli.bajet bawah 200 hahaha. Nak yg ade koyak2 dekat peha tu. Nampak ranggi tp tak de la serabai sgt koyak2 tu. Koyak2?nak ckp mcm mane ea..paham kan?haha

    ReplyDelete
  2. Pssst..dengar khabar angin..unbranded jeans mggunakan kilang evisu lame..yg berade di macau..(klw salah tolong betulkan)

    ReplyDelete
  3. Mr Anonymous: Mungkin betul? Saya pun tak tau...

    Cik Nadia: Boleh PM kat FB Lima Kosong Satu... Nak size apa agaknya erk?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...