Kongsi Info & Pengalaman, Jual yang Baru dan Terpakai, Servis Pembelian
(Servis Shopping Online & Beli Barangan dari Luar Negara)
Diuruskan oleh: Original Elmy Trading (No. Pendaftaran Perniagaan: 002186458-H)

Saturday, December 3, 2011

Mengembangkan Sayap - Servis Pembelian Brand Lain

Situasi: Korang nak beli jeans brand lain (selain dari Levi's) tapi takde pulak butik / kedai yang jual brand tu dalam Malaysia. Kalau ada pun, saiz atau model yang korang nak tu tak ada pulak... So korang try pulak survey kat Mudah.com atau blog orang lain, sudahnya tak ada jugak. Yang ada cuma dari website tertentu yang korang jumpa kat internet. Duit dah ada, tapi nak beli online sendiri dari oversea tak berapa confident la pulak. Entah macam mana, korang memang tak boleh tidur lena la kalau tak ada jeans tu... Siap makan tak kenyang, mandi tak basah pulak tu... Hehehe... So, apa option lain yang korang yang ada?

Solution: Dah tentu boleh try pertimbangkan servis pembelian yang disediakan 5kosong1.blogspot. Hehehe...

Bukan apa, baru-baru ni ada customer mula bertanya kat aku, "Bro, boleh order jeans brand lain ke?"

Jawapannya ialah: Dah tentu boleh!!! Asalkan korang berikan aku info yang lebih detail dan lagi spesifik. Contohnya, kalau nak beli jeans brand 'XYZ', bagilah info pasal model @ type jeans tu sekali, bukan setakat nama brand je. Kalau ada spesifik link dari website yang tunjukkan pasal jeans tu lagi bagus sebab aku mungkin beli dari link yang korang supply tu atau aku boleh carikan alternativenya.

Tapi, janganlah setakat hantar message, "Bro, carikan jeans 'XYZ' size 32, nanti roger harga sekali kat saya ye". Perh, camana nak mulakan pemburuan jeans tu... Memang boleh, tapi lambatlah sebab banyak ding dong ding dong je sudahnya... Hahaha... Hantarlah message camni, "Bro, tolong bagi harga final dan buat pemburuan terhebat untuk jeans "XYZ" model abc selvage kaler merah saiz 56 satu!" Hahaha...

Tapi, untuk sesetengah keadaan, mungkin akan ada sedikit kesukaran sebab tak semua seller oversea sanggup untuk pos ke Malaysia.Tapi macam manapun, aku akan cuba cari possible solution sampailah memang sampai tahap yang dah tak boleh nak buat apa. Kalau terjadi macam tu, terpaksalah korang terus memendam perasaan je... Hehehe...

So, ini juga bermakna, bukan setakat jeans je korang boleh order, tapi juga kemeja, jaket, t-shirt, seluar atau aksesori yang lainnya. Tapi just keep in mind, syarat-syaratnya dan prosesnya adalah sama macam pembelian jeans Levi's yang aku listkan kat link ni.

So, aku nak ucap terima kasih bebanyak kat first customer aku dari Negeri Bawah Bayu yang gunakan servis ni. Jeans yang dibeli adalah Nudie Jeans Grim Tim Orange Selvage. Mantap bro your taste!!!


OK! Dah ready nak buat pelaburan untuk jeans yang buat korang tak lena tidur, makan tak kenyang, mandi tak basah tu? Silalah email ke info.5kosong1[at]yahoo.com atau WhatsApp / SMS ke O12-7944748 atau boleh hantar message kat Facebook 5kosong1.

P/S: Kalau SMS tu tak berbalas, maknanya tuan tanah blog ni tak ada kat darat, so nombor pun jadi tak aktif. Kalau tak ada respond, silalah email atau hantar Facebook message.

Terima kasih...

FB pages: Facebook 5kosong1 @ Lima Kosong Satu
FB fan pages (Like!!!) : 5kosong1
Email: info.5kosong1[at]yahoo.com 
WhatsApp /SMS: O12-7944748 

4 comments:

  1. Walapon ak xminat levis tp info dr blog ko terbaik..xsangka aku bole lyn plak smpai abes :) pape bro layan jeans japan lg bagus.xpyh follow bnyk2 brand japan sbb beratus brand diowng tu.
    ko pilih yg utama je cth : Denime.samurai.momotaro.flathead.sugarcane.
    ni suma ranking kt japan n malaysia.
    market luas kt malaysia ni. ak beri pndapat je hehe..ok bro gud luck k.
    p/s xplore sal denim japan plak bro... :)

    ReplyDelete
  2. Thanks for the comment bro... Hehehe... Akan consider pakai one day. Memang ada dah saya gi tengok website-websute / blog-blog / forum-forum yang orang citer pasal jeans Jepun ni... Memang tengok gambar hasil lepas break tu terbaik la. Nak include posting pasal jeans Jepun ni boleh je bro, tapi pengetahuan masih sikit... Maybe next time saya boleh buat posting pasal jeans Japan ni..

    Ada gak yang tanya-tanya harga jeans Jepun ni, bile kite tunjuk dari Rakuten or website lain... Haaaa... baru diorang tau... Hehehe... Quality comes with prices la kan... Hehehe...

    ReplyDelete
  3. ade lg ke jeans nudies ni bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nudie Jeans boleh pre-order. Anything boleh contact guna email / FB / SMS / WhatsApp. Terima kasih...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...